içerik yükleniyor...Yüklenme süresi bağlantı hızınıza bağlıdır!

Turizmde gözler Rusya-Ukrayna savaşımda

Turizmde gözler Rusya-Ukrayna savaşımda
Haberi Sesli Dinle

Dünyanın en büyük turizm fuarlarından biri olarak kabul edilen Berlin Uluslararası Turizm Borsası (ITB) Fuarı, yoğun katılımla tamamlandı. Küresel turizm sektörünün en önemli temsilcilerini bir araya getiren fuarda, Türkiye’ye yönelik ilginin zirve seviyede olduğu gözlemlendi.

“Avrupa Turizm Pazarını Görme Fırsatı Bulduk”

Fuara ilişkin değerlendirmelerde bulunan Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, ITB’nin yalnızca Almanya değil, Avrupa genelinde ve hatta Rusya’daki turizm sektörü temsilcilerinin katıldığı önemli bir organizasyon olduğunu belirtti.

Kavaloğlu, “Bu büyüklük ve çeşitlilik, bize Avrupa turizm pazarının genel tablosunu görme fırsatı sundu. Bu yılki fuarda, sezonun yaklaşık %80’ine dair önemli veriler elde ettik” dedi.

Barış Havası Turizmi Canlandırıyor

Fuarda en çok konuşulan konular arasında Rusya-Ukrayna savaşının olası sona ermesi ve bunun turizme etkileri de yer aldı. Kavaloğlu, barış ihtimalinin turizme olumlu yansımalarının şimdiden gözlemlendiğini ifade ederek, savaşın sona ermesi durumunda özellikle Rus turistlerin seyahat alışkanlıklarında ciddi bir canlanma beklediklerini dile getirdi.

Avrupa’dan Yoğun Talep

Türkiye’ye yönelik erken rezervasyonlarda Almanya ve İngiltere başı çekerken, Hollanda pazarında bir miktar yavaşlama gözlemlendiğini belirten Kavaloğlu, “Avrupa’nın genelinde ise geçen yıla kıyasla ciddi bir artış var. Türkiye, Avrupa pazarında en çok ilgi gören destinasyonlardan biri olmayı sürdürüyor” dedi.

Ancak turizm sektörünün önünde döviz kuru ve artan maliyetler gibi önemli zorluklar bulunduğuna dikkat çekerek, “Otelcinin maliyetleri hızla yükseliyor. Bu nedenle Euro bazında fiyatlarımızı artırmak zorundayız. Avrupalı tur operatörleri ve turistler buna alışık değil. Bu yüzden son dönemde ‘Türkiye pahalanıyor’ söylemini Avrupa’da daha sık duyar olduk” diye konuştu.

Türkiye’nin Rakipleri Kimler?

Turizm sektöründe rekabetin giderek arttığını belirten Kavaloğlu, Mısır ve Tunus’un dönemsel rakipler olarak öne çıktığını ancak esas rakiplerin İspanya ve Yunanistan olduğunu vurguladı.

“Mısır’da maliyetler çok düşük ancak servis kalitesi ve sunduğu imkanlar Türkiye’nin çok gerisinde. Avrupa’daki turistler de bunu biliyor. Antalya gibi özel destinasyonları tercih eden turistlerin çoğu daha önce Türkiye deneyimi yaşamış oluyor ve Türk turizmcisinin hizmet kalitesini takdir ediyor” dedi.

Kavaloğlu, Avrupa turizm pazarındaki büyümenin devam ettiğini ancak Türkiye’nin rekabet gücünü koruyabilmesi için kur dengesinin kritik önem taşıdığını belirterek, “Türk turizmi fiyat-performans dengesiyle öne çıkıyor. Ancak artan maliyetler ve kurdaki belirsizlik, rekabette elimizi zayıflatabilir. Yine de servis kalitemiz ve misafirperverliğimizle fark yaratmaya devam ediyoruz” ifadelerini kullandı.

Haber: Yalçın KÜÇÜK

Tarih: 17-03-2025

FACEBOOK YORUM
Yorum