içerik yükleniyor...Yüklenme süresi bağlantı hızınıza bağlıdır!

Turist ‘Havalimanı’nda irtibatsız!

Antalya Havalimanı’ndaki eksikliklerin bir an önce giderilmesi gerektiğini kaydeden SAYD Başkan Yardımcısı Tolga Özgüven, havalimanı kapasitesi yeterli olsa da işleyişte aksaklıklar yaşandığını belirterek, “Acentaların desklerinin olduğu noktada WiFi yok, yağmur yağsa tente yok. Sistem tam oturmadı” dedi.

Turist ‘Havalimanı’nda irtibatsız!

Antalya Havalimanı’nın yenilenmesine rağmen hala ciddi eksiklikleri olduğunu vurgulayan Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Muratpaşa Bölge Temsil Kurulu (BTK) Başkan Adayı ve (SAYD) Başkan Yardımcısı Tolga Özgüven, “Turist, terminalden çıktığı anda iletişimi kesiliyor. Acentaların desklerinin olduğu noktada WiFi anteni yok, yağmura karşı tente sistemi yok. Otoparktaki transferi gerçekleştirecek acentacıya ulaşmak bile zor oluyor. Günümüz teknolojisinde bu sorun çok pratik şekilde çözülebilir” ifadelerine yer verdi. Turizm sektörünün geleceğine dair uyarılarda bulunan ve en büyük sorunun maliyetler olduğunu söyleyen Özgüven, “Kötü giden bir sezonda maliyetler üzerinde ezilip yok olma tehdidi ile karşı karşıyalar. Meslektaşlarımız, mesleklerini gelecek nesillere taşıyamaz noktada. Kimse kendi çocuğunu acentacı yapmak istemiyor. Bu meslek kâr ediyor olmalı. Millet ekmek derdinde. Bunu sağlayabilirsek sektör çok daha iyiye gider. Bu durum da turizme olumlu etki eder” sözlerine yer verdi.

“İŞLEYİŞ DÜZGÜN OLSA SORUN KALMAZ”

Antalya Havalimanı’nın yenilenmesine karşın birçok eksiğinin olduğunu dile getiren TÜRSAB Muratpaşa BTK başkan adayı Tolga Özgüven, “Havalimanımızdaki eksiklikleri doğru dile getirmek önemli.  Bizim de bu konuda çözüm önerisi getiriyor olmamız gerekiyor. Turistlerin, acentaların ve taşıma şirketlerinin en rahat şekilde operasyonu gerçekleştiriyor olması lazım. Gelen turist, Antalya’ya geldiği anda pratik şekilde transferini yapabilmeliyiz” diye konuştu. Özgüven, “Havalimanında yeni tadilatlar yapıldı ve sistem tam olarak oturmuş değil. Kapasite adet olarak belki yeterli olabilir. Ancak işleyiş düzgün olursa bu sorunlar çok kolay şekilde çözülebilir” ifadelerini kullandı.

“SORUNLAR TEKNOLOJİYLE ÇÖZÜLEBİLİR”

Terminal çıkışlarında WİFİ anteninin olmadığını ifade eden Özgüven, “Turistler yurtdışından gelip havalimanından çıktığı zaman tüm irtibatı kesiliyor. Bu sorunu mevcut yönetimde dile getirmiştim. Desklerin olduğu noktaya bir WİFİ konmalı. Kış geliyor ve yağmurdan korunmak için bir tente sistemi yapılmalı. Bunları öngörüp yapıcı bir şekilde anlatmak gerekiyor. Misafir kapıdan çıktığı anda karşısında birçok insan görüyor. Transferi gerçekleştirecek olan acentacı arkadaşımız bazen otoparkta olabiliyor ve iletişim sağlamak zor olabiliyor. Günümüz teknolojisinde bu sorun çok pratik şekilde çözülebilir” şeklinde konuştu.

EN BÜYÜK SORUN; MALİYET BASKISI

Seyahat acentalarının en büyük sorununun maliyetler olduğunu ve acentalar üzerinde ekonomik anlamda baskı yarattığını dile getiren Özgüven, “Kötü giden bir sezonda maliyetler üzerinde ezilip yok olma tehdidi ile karşı karşıyalar. Meslektaşlarımız, mesleklerini gelecek nesillere taşıyamaz noktada. Kimse kendi çocuğunu acentacı yapmak istemiyor. Bu meslek kâr ediyor olmalı. Millet ekmek derdinde. Bunu sağlayabilirsek sektör çok daha iyiye gider. Bu durum da turizme olumlu etki eder” açıklamalarına yer verdi.

Tarih: 06-10-2025

FACEBOOK YORUM
Yorum