Deniz turizmi tıkandı
Antalya’daki limanların bölgenin deniz turizmi için yetersiz kaldığını kaydeden Antalya Denizcileşme Platformu Başkanı İzzet Ünlü, “Nehir marinalarını değerlendirerek Antalya’ya yeni marinalar kazandırmamız gerekiyor. Yat limanı kapasitemiz yüzde 10 seviyelerinde. Bu oran turizmin başkenti Antalya'ya kesinlikle yakışmıyor" dedi.

Antalya’da marina kapasitesi sorunu yaşanıyor. Antalya’daki limanlar ve balıkçı barınaklarının bölgenin deniz turizmi için yetersiz kaldığını açıklayan Antalya Denizcileşme Platformu Başkanı İzzet Ünlü, limanlar ve balıkçı barınakları konusunda yeni yatırımların ve çözümlerin hayata geçirilmesi gerektiğini vurguladı. Ünlü, “Özellikle Antalya Balıkçı Barınağı, Antalya Limanı, Kemer ve Alanya’daki marinalar mevcut talebi karşılamakta zorlanıyor. Nehir marinalarını harekete geçirmemiz ve Antalya’ya yeni marinalar kazandırmamız gerekiyor” açıklamalarına yer verdi. Antalya'nın deniz turizminden aldığı payın çok düşük olduğunu belirten Ünlü, "Yat limanı kapasitemiz yüzde 10 seviyelerinde. Bu oran turizmin başkenti Antalya'ya kesinlikle yakışmıyor. Her tarafımız deniz ama sadece bakıyoruz. Denize sırtınızı değil, yüzünüzü dönünüz" ifadelerini kullandı.
DENİZCİLİK TURİZMİNE KATKI SAĞLANMALI
Talep doğrultusunda yeni marinaların yapımı büyük bir ihtiyaç hâline geldiğini ifade eden Ünlü, “Bölgemizdeki tekneler büyüdü. Akdeniz’i dolaşan tekneleri tamir, bakım ve onarım işlemleri için bölgemize çekmemiz gerekiyor. Bunun için Manavgat gibi yeni yat çekek yerleri büyük önem arz ediyor. Bunun aynı zamanda çok stratejik bir konu olduğu unutulmamalı. Bu sayede bölgenin denizcilik turizmine ciddi anlamda katkı sağlanabilir” diye konuştu. Ünlü, Antalya’daki marina kapasitelerinin arttırılması için nehir ağızlarına yapabileceğimiz yerleri şöyle sıraladı; Aksu çayı, Acısu Deresi, Köprüçayı, Manavgat Irmağı, Aklara Çayı, Dim Çayı, Sapa Deresi.
BÜROKRASİ BÜYÜK SORUN OLUŞTURUYOR
Bürokrasinin denizcilik sektöründe büyük bir sorun oluşturduğunu ifade eden Ünlü, “Bir marina inşa etmek için yaklaşık 37-38 farklı imza gerekiyor. Bakanlıklar, müdürlükler dolaşılmak zorunda kalınıyor. Türkiye’nin jeopolitik konumu ve Mavi Vatan’ın güvenliği ve gelişimi açısından bu süreçlerin tek elden yönetilmesi gerekiyor. Bu nedenle Denizcilik Bakanlığı’nın kurulması şarttır” açıklamalarına yer verdi. Ünlü, merkezi bir yönetim çatısı altında denizcilik faaliyetlerinin hızlandırılması ve geliştirilmesi gerektiğinin de altını çizdi.
Tarih: 05-06-2025